søndag 25. november 2012

Ikke alt går etter planen....

Jeg tenkte jeg skulle bruke opp litt restegarn og strikke en lue. Har aldri vært noe luemenneske, men synes det er godt å ha på, når det er kalde dager. Fant en oppskrift og satte i gang.
Resultatet ble ikke akkurat sånn som jeg tenkte meg..,.... altfor stor, hehe.

 
                          Selv etter at jeg tovet den var den altfor stor.
                          Heldigvis har  jeg masse restegarn, så jeg prøver igjen.

                          Men først, Skappel genser til Pia


 
Denne gangen har jeg fått tak i det opprinnelige garnet genseren er strikket i. Så selv om oppskriften er den samme er det nå alltids artig å prøve nye garntyper.
 
TV- vennlig er strikketøyet også og det passer jo fint i dag med så mye sport på TV. I dag er det nemlig "slappesøndag" etter en hektisk lørdag med rydding i kjellern, det måtte bare gjøres skulle vi få inn hagemøblene :o)
Så nå kan bare vinteren (les: snøen) komme, jeg er klar!
 
Ha en fin søndag

2 kommentarer:

  1. Jeg driver å "sikler" på en Skappelgenser om dagen, men vet ikke om jeg tør å sette i gang... Barrierene heter hals & montering.... Men kanskje jeg tør å hoppe i det og strikke en genser for våren 2013... ;-)

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Klart du skal gjøre det, jeg hjelper deg både med hals og montering jeg, hvis du vil.
      Klem :o)

      Slett